fredag den 16. oktober 2009

Planter


Billede 1; jeg er lidt i tvivl om denne plante. Umiddelbart ligner det Tyndskulpet Brøndkarse, men da der ikke er nogen blomst på, har jeg svært ved at bestemme arten... Brøndkarse er en gammel krydder og lægeurt. der har været anvendt mod mange forskellige ting, såsom vanddrivende og slimløsende middel, mod skørbug og tuberkulose. Planten vokser på sjælland, fyn og i sønderjylland i vandløb med næringsrigt vand.
Billede 2; Jeg er sgu på herren mark med de planter... Ih altså.. Det er ikke lykkedes mig at finde noget ordentligt litteratur omkring planter og insekter og småkravl. Det er skidetræls at sidde med noget og så ikke kunne finde ud af hvad det er.. Er der nogen der har nogle forslag til gode solide opslagsbøger, så er de meget velkomne til at skrive og informere mig;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar