mandag den 28. marts 2011

En skøn solskinsmorgen, så blev det tid til at søsætte mine både. Jeg havde oprindelig lavet tre, men den ene måtte lade livet det anden dag, da jeg gjorde rent og skulle flytte dem fra mit skrivebord for at tørre støv af. Ærgerligt men pyt jeg havde jo stadig to. Jeg besluttede mig for at afprøve dem i det stille vand uden strøm i på min biotop først, hvis de kunne holde til det, skulle de derefter sejle om kap i Gelsåen, som i øjeblikket har en stærk strøm pga den høje vandstand. Efter at taget dette billede vender´jeg mig om og fotograferer grenene i vandet og nogle nye små spæde grønne planter, som er kommet frem ved bundet af søen inde ved min biotop.
Grenene har nærmest lavet en ny hule bare ude i vandet. Det må være blæsten der har drevet dem sammen på den måde.
Og her ser I hvorfor det ikke altid er smart at lufte hunden samtidig med at man er på biotopbesøg. Mens jeg har fotograferet ud over vandet, har Futte galoperet ind over mine både bagom min ryg og ødelagt endnu en båd!! Øv altså han var ikke specielt populær lige der.. Nu har jeg kun en lille båd tilbage og afprøve i vandet. Heldigvis har jeg taget nogle af mine øvelsesakvareller med fra udfordringsprojektet i VNT, dem folder jeg og laver yderligere tre små papirsbåde, som skal afprøves i vandet.
Min lille "barkbåd" sejler rigtig fint til at starte med! På linket længere nede i indlægget kan I se en lille video hvor den sejler lige så fint.
Men ak efter sølle små fem minutter er alle mine både kæntret!! Barkbåden holdt sig faktisk oppe i længst tid. De andre papirsbåde tog rigtig hurtigt vand ind.
Papirsbåd på søens bund - måske var de ikke foldet godt nok.
Tre kæntrede både og den fjerde ligger allerede på bunden. Godt der ikke var passagerer med;)
På vejen hjem stødte jeg ind i denne halve eller måske kvarte fugl. Tror det engang har været en solsort.

På dette link kan man se min lille barkbåd sejle lige så fint - så længe det altså varede. De havde ihvertfald ikke holdt i fem minutter på Gelsåen;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar