onsdag den 2. marts 2011

Akvarel vådt i tørt - leg med farver.

Mine første øvelsesmalerier var egentlig ikke bestemt til at skulle forestille noget bestemt, jeg ville bare lege med farverne. Første billede er inspireret af piletræerne på min biotop, men da jeg havde malet dette første billede, fik jeg lyst til at lave flere - bare i andre farver.

Nummr to piletræ, her har jeg brugt mere af den røde end den blå, så træet er blevet mere rødligt i sin lillae nuance.

Sidste piletræ er holdt i lysere og hovedsageligt den gule nuance.


Dette billede er egentlig mit første forsøg på at male vådt i vådt. Dog tror jeg ikke at jeg har fået nok vand på mit papir, fordi farverne løb ikke sammen på den måde jeg havde ønsket. Derfor kom billedet til at ligne en flok haletudser eller ( hvisker sædceller). Det var ikke lige meningen, men billedet er lidt sjovt, så synes det skulle med.

Sidste billede er igen leg med farver og kontrasten mellem rød og grøn.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar