mandag den 28. februar 2011

Båd projekt

Projektet med at lave mine små både, foregik altså hjemme i køkkenet i varmen. Jeg skulle også bruge noget lim og papir til mine sejl. Her er de fire stykker af bark, der ikke har taget skade af turen hjem fra skoven.

Sejlene til mine både vil jeg lave ud af nogle af mine forsøgsmalerier fra mit udfordringsprojekt. Jeg skal også bruge lim til at sætte masten fast på barken.
Her er de grene jeg vil bruge som mast.

Processen er/var meget enkel, det troede jeg ihvertfald. Mit udgangspunkt var at sætte sejlet fast på masten og derefter lime masten fast på barken. Men det lod sig ikke rigtig gøre.. limen var ikke stærk nok til at holde mast og sejl opretstående.. Hmmm. Derefter prøvede jeg at lave et lille hul i barken og på den måde kile masten fast i hullet sammen med en klat lim. Dette lykkedes lidt bedre selvom hullet i barken meget hurtigt udvider sig..



Her har jeg forsøgt at lave et lille hul og kile/lime masten fast dernede.

Tadaaa her ses mine tre, blev det til, små både. Det skal blive spændende om de er søstærke når isen engang tøer i skovsøen. Jeg kunne selvfølgelig også prøve at sætte dem ned i Gelsåen, men der er temmelig meget strøm i for tiden, så tror det er bedst at afprøve dem i mere stillestående vand til at starte med. Hvis de kan klare det, kan jeg jo forsøge med en lille kapsejlads i Gelsåen bagefter.
Så derfor vil jeg vente med til foråret forhåbentlig snart sætter ind...










Ingen kommentarer:

Send en kommentar