fredag den 10. december 2010

Vinterhvidt paradis på biotopen


Jeg fandt dette aftryk på vej ned til min biotop. Efter at have kigget i Familien Naturbog, som er udgivet af politiken vil jeg skyde på at det er fra et krondyr. Rådyrenes spor peger mere udad og de efterlader også to små prikker bagved klovaftrykket.

Wauw hvor er skoven bare flot med alt den sne. Jeg blev helt bjergtaget af synet, da jeg ankom til min biotop i formiddags. Som et eventyrland hvor snedronningen hersker - og alting er frosset til is pga hendes kolde hjerte;)


Det er så min biotop i vinteromgivelser.



Eventyrstedet blandt piletræerne iført hvidt pudder.





Søen er tilsyneladende frosset helt til, men jeg skulle nu ikke nyde noget af at gå ud på den. Isen knagede faretruende da jeg forsøgte at træde ud på den inde ved kanten, så jeg tror bestemt ikke den er tyk nok til at man skal vove sig ud på den for at skøjte.




Jeg fandt et dyrespor eller nærmere en dyresti i sneen som bevægede sig i retning af søen.





Dette spor har jeg så lidt sværere ved at tyde, da de vist er sat lidt længere tid tilbage end krondyrenes og derfor ikke er så tydelige. Der var masser af disse spor hele vejen rundt om skovsøen. Jeg vil umiddelbart gætte på at sporene er fra en hare.


Flere steder var sneen skrabet væk ned til græsset. Jeg går ud fra at det igen er krondyrene eller rådyrene der har været på spil. Sporene var rigtig mange og oveni hinanden og i dyb sne, så jeg kunne ikke se tydelige aftryk.




Denne lille svamp har indtil videre overlevet sne og kulde, den sidder ihvertfald trygt i en lille snehule ser det ud til.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar