mandag den 28. februar 2011

Kan man male på is?? 25 februar 2011.

Jeg havde set indlæg både på undervisningsbloggen og på Lottes blog omkring maling på sne. Og da jeg er igang med at male med akvarel i mit udfórdringsprojekt - også i VNT, slog det mig, gad vide om man kan male på is, med vandfarver/akvarel. Derfor pakkede jeg mit "malegrej" og tog på endnu en biotopbesøg.

Her er min lille farvepalet og en pensel på isen på min biotop.

Brrr det var rigtig koldt, så jeg er glad for at jeg havde taget skibukser på, når jeg skulle sidde på knæ på isen og forsøge at male. Jeg havde fået slået et lille hul i isen inde ved bredden ca to meter fra det sted jeg forsøgte at male. I dette hul kunne jeg dyppe penslen og få noget vand til mine farver.
På billedet nedenunder ses mit forsøg på at male en blomst og en firkløver på isen..
Jeg har endnu ikke prøvet at male på sne, men tror at det bedre kan lade sig gøre, eller måske er mere tydeligt hvad man maler end på is. Farven tværede ligesom ud det var meget svært at se, det kunne ikke rigtig dække. Det vand, der er i isen, fortyndede farven - tror jeg og gjorde det vanskeligt at lave noget tydeligt. Men så har jeg da forsøgt.;)

Skal lige hilse og sige, at det altså ikke er nemmere "at male i fred" når man har en lille nysgerrig hund med, der skal snuse til alt man laver - og vade rundt i det!! ;)
Fem minutter efter jeg fik taget dette sidste billede, gik jeg igennem isen, der hvor jeg havde lavet mit hul - og havde selvfølgelig ikke gummistøvler på, så vendte snuden hjemad temmelig hurtigt. Synes det var lidt for koldt til at rende rundt med våde fødder.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar