mandag den 28. februar 2011

Udfordringsprojekt - første skud på stammen

Jeg har været i Bog og Ide for at købe akvarelfarver, pensler og akvarelpapir. Deres udvalg af farver var nærmest ingenting, så måtte købe en samlet pakke med farver og papir samlet. Jeg har de vigtigste farver i den lille palet, sort, rød, blå, gul, grøn og orange. Kunne godt have brugt en brun farve også, men måtte altså "nøjes" med disse farver. Jeg har ikke malet med akvarel siden jeg gik i folkeskole i formningstimerne, så jeg var faktisk lidt spændt på at prøve igen. Som jeg husker det, var jeg glad for at arbejde med dette materiale, fordi det er så nemt at blande farverne på papiret. Jeg har bestemt mig for at forsøge med begge teknikker, der er indenfor akvarel - "vådt i tørt og vådt i vådt". Og ud fra begge teknikker forsøge at udfordre min kreative sans. "Kan jeg mon finde på noget, som jeg gerne vil male".

Billederne forneden er alle tre malet ud fra teknikken "vådt i tørt" dvs at papiret ikke er gjort vådt inden jeg startede med at male. Første forsøg er himlen med stjernerne, det ligner et maleri fra en børnehaveklasse... De næste to billeder har jeg forsøgt at lege noget mere med farverne og skabe en effekt ved at lade dem løbe sammen på papiret. Effekten vil nok være tydeligere når jeg forsøger at prøve teknikken "vådt i vådt" hvor papiret gennemblødes med vand inden man starter med at male. På den måde vil farven selv fordele sig ud i papiret når man rammer med penslen.







Billederne er taget med min mobiltelefon og derfor ikke i helt samme kvalitet som med kamera, men håber det går. Billedet af træet blev jeg inspireret til at male efter et af mine biotopbesøg. Det skal forestille et piletræ, til dem der ikke kan se det;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar